ارتقای سلامت اداری ایلام در گرو همکاری، همفکری و تعامل است
ارتقای سلامت اداری ایلام در گرو همکاری، همفکری و تعامل است
مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه با همفکری، تعامل و همکاری بتوانیم درجهت ارتقای سلامت اداری استان گام های موثری برداریم،گفت:همکاری و تعامل بین دستگاه های نظارتی باعث می شود که کار خود این دستگاهها نیز بهتر و دقیق تر و در زمان کمتری انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، مهدی اصلانی کرچی بازرس کل استان ایلام در دیدار با مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان افزود:اگر این ارتباط و همکاری و تعامل در این بین وجود نداشته باشد، زمینه برای فرار متخلفان و پنهان کاری اسناد و مدارک تخلفات اداری و جرائم  فراهم می شود.

وی ادامه داد:یکی دیگر از ثمرات و محاسن همکاری بین دستگاههای نظارتی جلوگیری از موازی کاری و دوباره کاری و همپوشانی فعالیت ها است و از این رو هماهنگی دستگاه های نطارتی با یکدگر باعث هم افزایی در ماموریت های نظارت و بازرسی و حسابرسی ها خواهد شد.

وی اظهار داشت:براساس قانون،وظیفه خاص حسابرسی مالی به صورت تخصصی نظارت بر قانون بودجه، قانون برنامه های توسعه و غیره برعهده دیوان محاسبات است و بحث تهیه گزارش واقعی تلفیق بودجه سالانه که می تواند مبنای صحیحی برای تدوین و تصویب لایحه بودجه سال بعد باشد، مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد.

اصلانی به اهداف و برنامه های مشترک هر دو مجموعه نطارتی در خصوص دخیل و سهیم کردن مردم در موضوع حسابرسی ها و نظارت ها اشاره و تصریح کرد:همانطور که در دیوان محاسبات بحث حسابرسی مردم پایه و بحث هوشمندسازی حسابرسی ها برای سلامت دستگاهها مورد توجه قرار دارد،در ماموریت های سازمان بازرسی کل کشور نیز بحث مردمی نظارت و بازرسی، نظارت همگانی، نظارت الکترونیک و تقویت سالم بهره مندی از ظرفیت ناظران و بازرسان افتخاری مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی استان به مقوله صبر و دقت و تاثیرگذاری آن برعملکرد حساس دستگاههای نظارتی اشاره و خاطرنشان کرد:لازمه کار بازرس و یا حسابرس در مرحله اول داشتن صبر و حوصله و دقت است.

وی ادامه داد:مدیران دستگاههای اجرایی باید احساس کنند که دستگاههای نظارتی در کنار آنها و کمک کار آنها هستند و در جهت موفقیت های آنها تلاش می کنند و چنانچه دستگاه های نظارتی،تقویت بعد اخلاقی و دینداری کارکنان و مدیران را در برنامه های کاری خود مورد عنایت ویژه قرار دهند، این امر باعث خود کنترلی و سلامت بیشتر در دستگاهها می شود و اعتماد و اطمینان بیشتر مدیران در راه خدمت رسانی عمومی را فراهم خواهد کرد.

در این دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام ضمن تشکر از حضور ریاست شورای دستگاه های نظارتی و بازرس کل استان ایلام در دیوان محاسبات، از تعامل سازنده با بازرسی کل استان و اعضای شورای دستگاه های نظارتی استقبال کرد و بر تقویت ارتباطات و همکاری های هیات های حسابرسی و هیات های بازرسی تأکید نمود.

پورافغان مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام ابراز امیدواری کردانتظار می رود که بتوانیم در سایه این تعامل برای قانونمداری و پیشرفت استان تلاش گسترده و مفیدی داشته باشیم.

شایان ذکر است که رئیس شورای دستگاه های نطارتی و بازرس کل استان ایلام در این دیدار انتصاب آقای پورافغان را بعنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات ضمن تبریک گفتند و برای او آرزوی موفقیت کردند.

  • نویسنده : الهام مهدیان