ارائه خدمت به بیش از ۲۷هزار نفر توسط هلال احمر استان ایلام
ارائه خدمت به بیش از ۲۷هزار نفر توسط هلال احمر استان ایلام
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: بیش از ۲۷هزار نفر در طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزشی، داوطلبانه و درمانی جمعیت هلال احمر استان ایلام بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «حمزه محمدی مقدم» افزود: ارائه خدمات این جمعیت در طرح نوروزی با شعار ‘هم راه تان هستیم’ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا صبح امروز ۵ فروردین ماه در ۲۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت امدادگران این جمعیت در مجموع به ۴۰حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی تعداد تیم‌های عملیاتی به‌کارگیری شده در این حوادث را ۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت در مجموع به ۳۰۰نفر در جریان این حوادث، امدادرسانی شده که از این تعداد ۱۲نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۰نفر به صورت سرپایی توسط نجاتگران این جمعیت مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: با حضور ۴۷۶ نفر از اعضای جوانان خواهر و برادر در ۱۷ پست ثابت و سیار استان تاکنون بیش از ۱۳هزار و ۷۰۰نفر مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره مند شدند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌ مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت های ایمنی و کمک های اولیه از طرح های مختلف خدمات بشر دوستانه جوانان جمعیت هلال احمر به مسافرین نوروزی است.

محمدی مقدم گفت: از ۲۴ اسفند ماه تاکنون بیش از ۳هزار مسافر نوروزی از آموزش های امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط ۲۴ مربی آموزشی این جمعیت بهره مند شده اند.

وی با بیان اینکه داروخانه و مراکز جامع توانبخشی در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می دهند، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا کنون ۳۳۹ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه ۹ هزار و ۵۷۹ نفر از طرح های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر و پویش بشردوستی از خدمات و فعالیت های داوطلبانه این جمعیت بهره مند شده اند.

محمدی مقدم اضافه کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

  • نویسنده : الهام مهدیان