اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه مناطق محروم و اشتغال روستایی/ نگاه ویژه مجلس به استان ایلام در بحث محرومیت زدایی
اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه مناطق محروم و اشتغال روستایی/ نگاه ویژه مجلس به استان ایلام در بحث محرومیت زدایی
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری مجلس نگاه ویژه ای به استان ایلام در بحث محرومیت زدایی و اشتغال دارد،گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان برای توسعه مناطق محروم و اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “محمدباقر قالیباف” رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به ایلام در محل فرودگاه شهدای ایلام افزود: مردم استان ایلام در ۸ سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی به استان توجه نشد وهم اکنون این استان یکی از مناطق محروم کشور است.

وی اظهار داشت: متاسفانه ایلام جز استان های محروم کشور بوده و توجه ویژه مجلس برای محرومیت زدایی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز به استان‌های شهیدپرور ایلام سفر کرده‌ام که این چهارمین سفر نظارت‌های استانی است، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم در برنامه هفتم به استان ایلام توجه ویژه داشته باشیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت‌های جاده‌ای استان از دیگر موارد مهم برای توسعه استان است که این بخش نیز مورد توجه جدی مجلس است.

وی همچنین در جمع مردم روستای شله کشاظهار کرد: اولویت اول مجلس یازدهم رسیدگی به مناطق محروم است و پایه و اساس انقلاب اسلامی بر اساس محرومین و مستضعفین هستند.

وی تصریح کرد: مردم ایلام در زمان دفاع مقدس با تمام توان ایستادگی کرده و فرزندان خود را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کردند، بنابراین این مورد باید مورد توجه قرار گیرد. وظیفه داریم به این مناطق رسیدگی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امسال در بحث روستاها محرومیت زدایی، آب، اینترنت، بهداشت و سایر موضوعات، مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم و مشکلات کشور را حل کنیم، حل مشکلات مردم به دست خود مردم است و باید از اختیارات دولت کم کرده و به مردم اضافه کرده تا در حل مشکلات مردم کمک کنیم و هر جا مردم در صحنه بودند به بهترین نتایج دست یافتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز حضور و مشارکت در صندوق‌های رای تاثیر گذار است و می‌تواند شرایط آینده کشور را رقم بزند.

وی گفت: ایلام از اولویت‌های مجلس برای محرومیت زدایی است و امسال در بخش محرومیت‌زدایی و اشتغال روستایی بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

  • نویسنده : الهام مهدیان