اجرای طرح های تشویقی برای مشمولان غایب
اجرای طرح های تشویقی برای مشمولان غایب
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی ایلام از فراخوان مشمولان غایب خبر داد و گفت: مشوق هایی برای مشمولان غایب در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ «جعفر فیضی» درباره جزئیات این خبر، اظهار داشت: برابر ماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است.

وی افزود: کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون بوده و همچنین برابر ماده ۲ قانون مذکور هر فرد ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن هجده سال تمام می رسد مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی ایلام تصریح کرد: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چناچه در مهلت و یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند پس از معرفی و یا دستگیری در صورتیکه قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می شوند.

وی بیان کرد: برابر بند ۲ ماده ۵۸ مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیش از یکسال و در زمان جنگ از دو ماه بیشتر شود علاوه بر اعمال اضافه خدمت ۶ ماه فراری محسوب و به محاکم قضائی معرفی می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در اجرای ماده ۶۲ قانون استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و گارگاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم ممنوع است و همچنین کسانی به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی به کارگیری نمایند در صورت شناسائی به محاکم قضائی معرفی می شوند.

سرهنگ فیضی گفت: از مشمولان غایب می خواهیم با توجه به مشوق های ایجاد شده برای آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح(افزایش حقوق، اعمال کسری خدمت متاهلی و فرزندی و بخشش اضافه خدمت و خدمت در محل سکونت) سریعا برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود به دفاتر پلیس+۱۰ محل سکونت مراجعه نمایند.

  • نویسنده : الهام مهدیان