اجرای طرح ترافیکی تاسوعا و عاشورا از امشب در ایلام
اجرای طرح ترافیکی تاسوعا و عاشورا از امشب در ایلام
رئیس پلیس راه ایلام گفت: اجرای طرح ترافیکی ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی از امشب در محورهای مواصلاتی استان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، سرهنگ “رضاهمتی زاده” ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۵ گروه گشت و کنترل نیروی پلیس راه از امشب تا پایان شام غریبان طرح ویژه نظارت بر محورهای مواصلاتی را اجرا و نظارت می کنند.

وی افزود: عمده تمرکز این طرح بر محورهای موصلاتی منتهی به اماکن مذهبی، آرامستان های خارج شهرها، بقاع متبرکه و مکان های سیاحتی است که هر سال محل تجمع مردم برای برگزاری عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی است.

همتی زاده یادآور شد: در اجرای این طرح نیروهای پلیس راه استان با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات در اختیار و ظرفیت دوربین های کنترل سرعت ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی رفتارهای ترافیکی رانندگان را مورد رصد قرار می دهند تا تردد خودروها با نظم و آرامش صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نیروی پلیس در این طرح ویژه نظارت دقیق بر برقراری نظم، روان سازی ترافیک و جلوگیری و کاهش وقوع تصادفات جاده ای دارد، از رانندگان و سرنشینان خودروها خواست: باتوجه به شیوع کرونا حتما استفاده از ماسک و رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی را مد نظر داشته باشند.

وی گفت: از مردم و رانندگان استان تقاضا داریم در این ایام ضمن همکاری با ماموران پلیس راه، از ارتکاب تخلفات حادثه ساز که منجر به حوادث می شود خودداری کنند و صبر و حوصله در رانندگی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

همه ساله ایام تاسوعا تا شب شام غریبان برخی عزاداران و دوستداران اهل بیت (ع) در اماکن زیارتی سیاحتی استان ایلام از جمله صحن حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) از توابع شهرستان مهران حضور می یابند با اجرای آیین های عزاداری سنتی همچون چمری، تعزیه، شبیه خوانی و مقاتل گویی به اقامه عزای شهدای کربلا می پردازند.

  • نویسنده : الهام مهدیان