اتمام طرح سنجش شاخص کیفیت در ایلام
اتمام طرح سنجش شاخص کیفیت در ایلام
مدیرکل استاندارد ایلام از اتمام اجرای طرح سنجش شاخص کیفیت توسط کارشناسان این اداره کل در ایلام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «مهناز همتی» اظهار داشت: طرح سنجش شاخص کیفیت کالا از طریق پرسشگری از عموم مردم از کالاهای خریداری شده در مرکز استان از پانزدهم تیرماه آغاز و در مدت ۱۶ روز کاری با مراجعه کارشناسان این اداره کل به درب منازل شهروندان، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز عرضه کالا ضمن پرسش از کیفیت کالای خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع آوری شده به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد.

وی در ادامه عنوان کرد: طرح سنجش شاخص کیفیت با هدف افزایش سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه، ارتقای درک عمومی از کیفیت کالاها و نیز اطمینان از کیفیت کالاهای تولید داخل انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان ادامه داد: دامنه پوشش این طرح ۵۶ قلم کالای پرکاربرد با مصرف عمومی شامل ۵۰ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری و ۶ قلم کالای مشمول استاندارد تشویقی می باشد.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر و گزارش نتایج حاصل از ارزیابی به مراجع ذیربط و جامعه از تکالیف و وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران است.

  • نویسنده : ایرج ملکی