آغاز طرح ملی سنجش نرخ کیفیت در استان ایلام
آغاز طرح ملی سنجش نرخ کیفیت در استان ایلام
مدیرکل استاندارد ایلام از آغاز اجرای طرح اندازه گیری نرخ کیفیت تولیدات داخلی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «مهناز همتی» با اشاره به اینکه بر اساس بند ۱۸ از ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت مطابق با استاندارد طرح های آماری انجام می پذیرد، افزود: طرح اندازه گیری نرخ کیفیت تولیدات داخلی مشمول مقررات استاندارد، از ۵ تیر ماه آغاز و تا ۲۵ تیرماه جاری، با هدف سنجش سالیانه شاخص کیفیت و رضایت مصرف کنندگان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح کارشناسان اداره کل استاندارد با مراجعه به درب منازل، و در سطح بازار سوالاتی در خصوص ۵۰ قلم کالای مشمول استاندارد اجباری و ۶ قلم کالا تحت رصد سازمان ملی استاندارد ایران، پرسیده می شود.

مدیرکل استاندارد استان با اشاره به اهمیت موضوع اظهار داشت: بهره مندی از نظرات شهروندان سبب خواهد شد تا سازمان ملی استاندارد ایران بتواند قدم هایی مثمرثمر در راستای کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی کشور برداشته و از حقوق مردم صیانت بعمل آورد، لذا انتظار می رود مردم شریف استان با همکاری لازم و پاسخ های دقیق و صریح، کارشناسان استاندارد را در اجرای این طرح ملی یاری نمایند.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح، اندازه گیری نرخ سنجش وضعیت کیفیت کالاها و محصولات پرمصرف از طریق کسب نظرات مردم است و عملکرد کالای خریداری شده با یک کالای استاندارد مدنظر است و اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

  • نویسنده : الهام مهدیان