آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی
آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی
ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان ایلام همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، فرایند ثبت نام داوطلبان از ساعت هشت صبح امروز شروع شده و متقاضیان از امروز به مدت هفت روز امکان ثبت نام دارند.

وزارت کشور چهار روش حضوری یا اینترنتی را برای ثبت نام داوطلبان طراحی کرده است که این افراد یکی از روش های مذبور را برای ثبت نام بر می گزینند.

برای ثبت نام غیرحضوری ۲ روش در نظر گرفته شده است که نام نویسی از طریق لینک تعریف شده در سایت وزارت یا نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه که نشانی آن در سایت وزارت کشور بارگذاری شده است و داوطلبان باید در این روش ها مدارک خواسته شده را اسکن و جانمایی و در پایان فرایند ثبت نام کد رهگیری دریافت کنند.

ثبت نام حضوری هم به ۲ شیوه مراجعه حضوری به فرمانداری های ۱۲ گانه یا دفاتر پیشخوان دولت و ارائه اصل مدارک درخواستی به متصدیان نام نویسی است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان

داوطلبان باید هنگام ثبت نام حضوری یا اینترنتی اصل مدارک را اسکن و بارگذاری کنند که مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان به این شرح است:

اصل کارت ملی و اصل تصاویر تمام صفحات شناسنامه، اصل گواهی سوء پیشینه، کارت پایان خدمت یا معافیت (و یا هر مدرکی که دال بر مشخص بودن وضعیت سربازی دواطلبان مرد باشد)، اصل آخرین مدرک تحصیلی، اصل گواهی پذیرش استعفای مقامات (داوطلب در صورت داشتن هرگونه مقام و منصب ارشد باید استعفا داده باشد)، ارائه مدرک ایثارگری در صورت داشتن، 

داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم و بالاتر برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر  است و در شهرهای با جمعیت بلاتر از ۲۰ هزار نفر میزان تحصیلات کارشناسی و بالاتراز کارشناسی لحاظ شده است.

داوطلبانی که دارای مدرک ایثارگری هستند، این مدرک برای آنها یک مقطع تحصیلی بالاتر محسوب می شود.

همچنین داوطلبانی که سابقه حضور در شورای شهر در ادوار گذشته داشته اند در صورت ثبت نام در همام حوزه انتخابیه پیشین از شرط تحصیلی معاف هستند.

جواب استعلام و احراز یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ اعلام می شود که داوطلبان عدم صلاحیت شده می توانند برای بررسی مجدد پرونده خود شکایت کنند.

انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره همه پرسی ریاست جهموری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۱ شهرستان و ۲۷ شهر است که ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت دارد و ۳۱ امین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

  • نویسنده : الهام مهدیان