آغاز اجرای طرح توسعه سواد در بین زنان و دختران عشایری استان ایلام
آغاز اجرای طرح توسعه سواد در بین زنان و دختران عشایری استان ایلام
با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، طرح توسعه سواد در بین زنان و دختران عشایری در استان ایلام آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، «بهروز حیدری» در این باره اظهار داشت: به منظور دانش افزایی و توسعه سواد طرح های متعددی در حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش استان درحال پیگیری و اجراست که یکی از این طرح ها “طرح توسعه سواد در بین زنان و دختران عشایری” می باشد.

وی بیان کرد: این طرح براساس تفاهم نامه سازمان نهضت سواد آموزی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با هدف بهره مندی از نصیب برابرآموزشی شناسایی و کشف استعدادها و ارتقا توانمندی های زنان عشایر در خصوص مهارت‌های زندگی و اجتماعی در حال اجراست.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: براساس تصمیم سازمان نهضت سوادآموزی امسال و برای این طرح (طرح توسعه سواد در بین زنان و دختران عشایری) تعداد ۳۰۰ نفرحجم به استان واگذار شده که کل حجم ابلاغی تحت پوشش قرارگرفته است.

حیدری در پایان اضافه کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال تعداد ۲۱ هزار نفر بی سواد اعلام شده که تعداد ۱۲ هزار نفر از آنها در مناطق روستایی و عشایری و تعداد ۹ هزار نفر در مناطق شهری استان سکونت دارند.

  • نویسنده : الهام مهدیان