به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، «باقر عالمی» با بیان اینکه عشایر شهرستان سیروان هر ساله در فصول پاییز و زمستان در منطقه استراتژیک میمک و سایر نقاط مرزی حضور یافته و به عنوان مرزداران شجاع از کیان ایران پاسداری میکنند، اظهار داشت: این مردم غیور در طول ۸ سال دفاع مقدس و همچنین در مقابله با ناامنیهای مرزی سالهای اخیر، نقشآفرینیهای بیبدیلی داشتهاند و امروز نیز با همان روحیه، حافظ مرزهای استان ایلام هستند.
فرماندار سیروان با تقدیر از پیگیریهای استاندار ایلام، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان برای اجرایی شدن طرح کولبری در مرزهای استان، افزود: انتظار میرود دولتمردان به پاس این رشادتها و برای جلوگیری از مهاجرت جوانان، ترتیبی اتخاذ کنند تا فرزندان این خطه نیز از فرصت شغلی ایجاد شده در گذرگاههای مرزی بهویژه منطقه میمک بهرهمند شوند.
عالمی تصریح کرد: متأسفانه کمبود فرصتهای شغلی باعث شده تا بخش قابل توجهی از جوانان این دیار روانه شهرهای بزرگ از جمله تهران شوند یا به مشاغل کاذب روی آورند. اگر سهمی از منافع کولبری مرزی به آنان اختصاص یابد، ضمن تأمین معاش خانوادهها، از مهاجرت و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری نیز کاسته خواهد شد.
فرماندار سیروان با اشاره به دشواری های معیشتی حاکم بر زندگی عشایر و برخی جوانان این شهرستان منطقه، گفت: اگر مسئولان ذیربط استان برای جوانان و جویندگان کار این شهرستان در قالب طرحهای قانونی کولبری و پیله وری در مرزهای استان فراهم کنند، هم معیشت آنها تأمین میشود و هم به عنوان نگهبانان همیشگی مرز، امنیت پایدار منطقه را تضمین خواهند کرد.
عالمی با تأکید بر آمادگی فرمانداری سیروان برای همکاری همهجانبه جهت تسهیل اجرای طرح کولبری در حوزه این شهرستان، افزود: از مسئولان عالی استان و کشور انتظار داریم نگاه ویژهای به این منطقه داشته باشند و سهمیه اشتغال مرزی را بر مبنای شایستگیها و پیشینه تاریخی مردم در پاسداری از مرزها تعیین کنند. مردم سیروان ثابت کردهاند که در سختترین شرایط، پای نظام و آرمان های انقلاب ایستادهاند؛ اکنون نوبت نظام و دولت است که در تأمین سادهترین حق آنان یعنی حق اشتغال و زندگی شرافتمندانه، گام بردارد.
- نویسنده : الهام مهدیان




