نظارت های بهداشتی در مرز مهران افزایش یابد
نظارت های بهداشتی در مرز مهران افزایش یابد
استاندار ایلام بر لزوم افزایش نظارت های بهداشتی در مرز مهران تاکید کرد و گفت: موضوع ویروس جهش یافته در اغلب کشورها در حال گسترش است.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام، “قاسم سلیمانی دشتکی” عصر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا در ایلام با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در استان ایلام تقریباً با ثبات شده است، اظهار کرد: البته آمارها کماکان در برخی مناطق و شهرستا نها در حال افزایش است و باید مراقب جهش ویروس باشیم.

وی با تذکر این موضوع که تست کرونا و رعایت‌های دقیق باید در مرز مهران انجام پذیرد، افزود: موضوع ویروس جهش یافته در اغلب کشورها در حال گسترش است و می‌طلبد مسئولان شهرستان مهران و دانشگاه علوم پزشکی نهایت دقت را داشته باشند.

استاندار ایلام در خصوص تجمعات صورت پذیرفته در جلسات شهرستانی، نیز بیان کرد: مدیران کل حق شرکت در این جلسات را ندارند و فرمانداران هم تحت هیچ شرایطی نباید مهیاگر حضور مدیران کل باشند و تنها در حد همان مدیر شهرستانی مرتبط و جمع محدود اقدام شود.

وی در ادامه، قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا را مسئول نظارت دقیق بر رعایت پروتکل هاو رصد کامل نظارت بر مصوبات ستاد استان خواند و خواهان تقویت بیشتر حوزه نظارت قرارگاه شد.

استاندار ایلام با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: این ایام نماد پیروزی مستضعفان و شکست استکبار جهانی است و برای پیروزی و قوام این انقلاب الهی شهدای زیادی تقدیم شده است.

وی تصریح کرد: نحوه افتتاح طرح‌های در این ایام مبارک در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به صورت مجازی و با حضور تعداد محدود در استان و شهرستان‌های هدف برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری خواستار تدوین شیوه نامه‌های جامع و هدفمند در مقابله با کرونا برای تمامی شرایط ازجمله تعطیلات ایام نوروز و انتخابات از طریق تدوین شیوه نامه‌های مرتبط شد.

  • نویسنده : الهام مهدیان