بیش از ۳ هزار نفر در ادارات مختلف ایلام استخدام شدند
بیش از ۳ هزار نفر در ادارات مختلف ایلام استخدام شدند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: از ابتدای استقرار دولت کار و کرامت تاکنون، سه هزار و ۸۹۴ نفر بعد از قبولی در آزمون های استخدامی در ادارات مختلف مشغول به کار و همچنین تعداد چهار هزار و ۲۹۲ نفر ایثارگر مشمول برنامه ششم توسعه نیز از سال ۱۴۰۰ تاکنون تبدیل وضعیت استخدامی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سپهر ایلام؛ «امین دوست محمدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴۸ نفر سال جاری با پذیرش در آزمون‌های استخدامی جذب ادارات مختلف شده‌اند، افزود: از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، استان ایلام برای برنامه ریزی نیروی انسانی دستگاه های اجرایی کشور پایلوت شناخته شد و اخذ مجوز طراحی نیازسنجی استخدامی استان در ۲ حوزه کارشناسی و خدماتی در قالب طرح شهید زین الدین ۲ انجام گرفت.

وی اظهار داشت: برای پنج شهرستان جدیدتاسیس مجوز ایجاد پنج مجتمع اداری همراه با تشکیلات متناسب اخذ شد و همچنین برای سنجش میزان رضایتمندی مردم از نظام اداری و کارکنان دستگاه های مختلف کد ۲ بعدی QR در بستر سامانه سینا تهیه، چاپ و بر درب اتاق کارکنان ادارات استان نصب و نیز قانون ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی دستگاه‌های اجرایی از بانک‌ها، بیمه‌ها و ادارت استان با بازرسی میدانی اجرایی شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دستاوردهای استانی این سازمان در حوزه برنامه ریزی و بودجه اشاره و تصریح کرد: بهینه کردن اعتبارات استان در مسیر پروژه‌های اولویت‌دار استان و توجه به فصل – برنامه اعتبارات ابلاغی متناسب با اولویت ها در اعتبارات ابلاغی به شهرستان‌ها و احصاء همه پروژه‌های انتفاعی استان شامل ۶۹ پروژه و تعیین ۹ پروژه قابل واگذاری به بخش خصوصی در ۹ دستگاه اجرایی با برگزاری جلسات توجیهی به تفکیک برای هر دستگاه و نهایتا تصویب واگذاری ۹ پروژه به بخش خصوصی با حفظ جنبه انگیزشی برای دستگاه اجرایی واگذار کننده از جمله فعالیت های سازمان در حوزه برنامه ریزی و بودجه محسوب می شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در ایلام، از راه اندازی سامانه اطلس سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: پیش از این، سرمایه گذاران برای ورود به استان با مشکلاتی نظیر تعارض زمین، موانع حقوقی و عدم وجود زیرساخت های مناسب مواجه بودند.

دوست محمدی با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه گذاری بر پایه سامانه اطلاعات مکانی (SDI) بنا شده است، افزود: این سامانه با همکاری ۲۲دستگاه اجرایی و بارگذاری ۱۳۰۰ لایه اطلاعاتی تا خرداد ماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای سامانه اطلس سرمایه گذاری، اظهار کرد: این سامانه به سرمایه گذاران امکان می دهد تا به اطلاعات کاملی از هر منطقه در استان ایلام اعم از زیرساخت ها، امکانات و کاربری زمین دسترسی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات منابع آب، اقتصاد و دامپروری استان در مناطق غیرنفتی برای کاهش عدم توازن مناطق و تقویت توسعه پایدار و همچنین کاهش محسوس هزینه آبرسانی به عشایر اشاره کرد و گفت: طراحی، تصویب و اجرای نحوه بهینه کردن تخصیص اعتبارات در قالب تفاهم نامه چهار جانبه با هدف تقویت ضریب پاسخگویی دولت، کاهش اطاله پروژه‌ها، کاهش تعدیل و در نهایت کاهش ملاحظات غیرآمایشی شامل ۷۳ پروژه در ۱۴۰۱ و ۸۹ پروژه در ۱۴۰۲ بوده که این الگو در حال حاضر به عنوان مبنای توزیع تخصیص‌ها در سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد تفاهم نامه فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) برای توزیع اعتبارات اشتغال‌زایی ستاد به منظور تکمیل ۱۲ پروژه کلیدی در ۱۲ شهرستان با رعایت ملاحظات آمایشی اعلامی سازمان، فعال سازی کمیته عوارض آلایندگی در سال ۱۴۰۱ و اخذ و توزیع آن حسب الزامات قانونی، تهیه خلاصه تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در ۲۲۵ روستای استان ایلام و کاهش ۱۰ درصدی پروژه‌های نیمه تمام استان با قدمت ۲ تا ۱۹ سال مورد پیگیری و اجرا قرار گرفت.

دوست محمدی به مهمترین دستاوردهای استانی این سازمان در حوزه آموزش و پژوهش در دولت کار و فعالیت اشاره کرد و اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه با شرکت پتروشیمی ایلام برای اجرای یک پژوهش کاربردی در حوزه اقتصاد نفت با پشتیبانی مالی این شرکت، جهت دهی به ۱۸ میلیارد ریال اعتبارات پژوهش استان در مسیر ۲۱ پژوهش کاربردی و اسناد بالادستی مورد نیاز توسعه استان با محول کردن کار دبیرخانه به بنیاد نخبگان استان و با هدف تخصصی شدن امور، کاهش تصدی گری سازمان و کاهش ملاحظات غیر علمی و بررسی تایید صلاحیت و اعتبار سنجی ۱۰ مرکز یا موسسه خصوصی از دیگر اهم برنامه های این سازمان بوده است.

وی اخذ مجوز کانون احراز شایستگی مدیران استان از سازمان اداری و استخدامی کشور برای مدیریت روند انتصاب مدیران در جهت تقویت شایسته سالاری و کاهش قیمت تمام شده این دوره ها برای ادارات و در عین حال تقویت درآمد اختصاصی سازمان و تهیه و تصویب سند توسعه دانش بنیان استان از طریق شورای برنامه ریزی و اجرا از طریق پارک علم و فناوری را از دیگر فعالیت‌ها و پیگیری‌های مهم استان برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اهم دستاوردهای استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در حوزه آمار و اطلاعات در دولت کار و فعالیت به ایجاد و توسعه زیر ساخت داده های مکانی استان (SDI) به عنوان پایه اطلس سرمایه گذاری استان و تحویل آن در خردادماه ۱۴۰۲ به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به آدرس sdi.ilammporg.ir با همکاری ۲۲ دستگاه اجرایی و بارگذاری بیش از ۱۳۴۰ لایه اطلاعات مکانی در این سامانه اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به استقرار سیستم احراز هویت برخط، گفت: در حال حاضر احراز هویت برای دریافت خدمات دولتی به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به ارائه کپی مدارک توسط مراجعین نخواهد بود.

دوست محمدی در ادامه به تمهیداتی برای مواقع قطع احتمالی سیستم احراز هویت برخط اشاره کرد و گفت: “در صورت بروز مشکل در سیستم احراز هویت، دستگاه های دولتی موظف هستند که خدمات را به صورت رایگان و بدون نیاز به کپی مدارک به مراجعین ارائه دهند.”

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به کوتاهی برخی از شعب بانک ها در عدم ارائه خدمات بدون کپی مدارک، از رسانه ها خواست تا در خصوص این موضوع اطلاع رسانی کرده و مردم را از حقوق خود آگاه کنند.

دوست محمدی همچنین بر نقش نظارتی دستگاه های ذیربط در حسن اجرای قانون حذف کپی مدارک تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: حذف کپی مدارک می تواند مزایای متعددی از جمله، کاهش بروکراسی اداری، صرفه جویی در زمان و هزینه مراجعین، جلوگیری از سوء استفاده از مدارک، حفاظت از محیط زیست را به دنبال داشته باشد و تحقق این امر مستلزم همکاری و تعهد تمام دستگاه های دولتی، رسانه ها و مردم خواهد بود.

  • نویسنده : الهام مهدیان